Strona 1 z 1

Pasja programowania...

: 20 lut 2018, 1:41
autor: xbary
Mario jakiego nie znacie...

https://www.youtube.com/embed/avJHEGFgttE

Re: Pasja programowania...

: 21 lut 2018, 7:56
autor: SunRiver
hehehe kawałek roboty w dobrych czasach rozkwitu komputerów
czekamy na więcej .. kol. xbary :)

emu ... daje rade :)

Re: Pasja programowania...

: 11 mar 2018, 23:38
autor: xbary
No to część 1 prezentacji Mario.
Trochę poględziłem , i mam nadzieje że to co mówiłem było zrozumiałe :D

https://youtu.be/9s-aT9PlnuM

Re: Pasja programowania...

: 12 mar 2018, 7:50
autor: SunRiver
hehehe... Bary oszalał .. tzreba to głosno powiedzieć :P
zapodaj plik d64 lub c64 to tez sie pobawimy

Re: Pasja programowania...

: 12 mar 2018, 8:36
autor: xbary
Bary wtedy jeszcze miał 13-14 lat więc :) nie oszalał / nie nie

z udostępnieniem poczekajmy bo muszę się skontaktować z bratem jeszcze i obmyśleć strategie jak udostępnić :) czy tylko tak na zasadzie linku czy jakiegoś bloga specjalnie pasji programowania odpalić... i tam udostępniać.

Re: Pasja programowania...

: 18 mar 2018, 15:41
autor: xbary
Kolejną twórczością którą mogę się pochwalić jest gra Boulder Dash na Komputer Amiga.

Obrazek

Gra została sfinalizowana w 1995 roku pisałem ją w Amos Pro Basic z wstawkami a raczej wstawką w assemblerze. Poruszanie elementami w mapie i rysowanie za pomocą blittera elementów gry na ekranie. Reszta jak punkty i obsługą dysku i początkowe plansze są w czystym już AMOS.

Prezentacja kto co i kiedy:
Obrazek

Space Programs :) już znane z Mario

ObrazekObrazek

Kiedy skończyłem prace nad kodem
Obrazek

Wybieramy grę

Obrazek

Obrazki w tle były generowane w programie do raytracingu - Maxon Cinema 4D

Wiadomo że pomysł na grę nie jest mój, ale chęć zagrania w wierną kopię najbliższą oryginałowi z C64, zmotywowała nas do napisania Boulder Dasha po swojemu :) Nie byłem nigdy zwolennikiem przepychu dodatkowych funkcji w tytułach które premierowo były hitem już , po prostu tam niema co poprawiać...

Obrazek

Poczekać trzeba było aż wszystko się po wczytywało i rozpakowało - Gra mieściła się na jednej dyskietce 880kb.

Muzyka na planszach początkowych i startowych jest autorstwa w całości mojego brata, OctaMed zastosowany do tworzenia modułów ... :)
Natomiast dźwięki podczas gry są ze samplowane z oryginału C64, tutaj raczej za dużo też nie było co zmieniać na coś bardziej cukierkowe, to miał być SID :)

Obrazek

Niestety gra jest puszczona na emulatorze na mini komputerku :) który podczas testowania zrobił się tak gorący że palca utrzymać nie można na nim było - mały radiator i wentylatorek na 5V rozwiązał problemy z przegrzewaniem się. Komputerek na Atom Intel niestety nie poradził sobie z dźwiękami :( , ale przy czasie i chęciach odpale emulator na czymś szybszym.

A tu można sobie popatrzeć jak to funkcjonuje , prodczas nagrywania zajęty byłem czymś innym i widać tam tylko demo :)

https://www.youtube.com/watch?v=wCnkt81uRJk