
Drukarki etykiet f-my Brother są alternatywą dla drukarek Dymo ,
Dysponują programem P-Touch Editor umożliwiającym tworzenie etykietek ,
chyba nawet nieco lepszym od Dymo, przy instalacji trzeba podać nr seryjny urządzenia które posiadamy.


Istnieje też pewna analogia do drukarek Dymo ...
Również w tym wypadku musimy sobie przygotować wzór naklejki dla naszej aplikacji w której chcemy drukować
etykiety. Tu jest chyba nawet nieco przejrzyściej niż w przypadku DYMO ...
................:: Przygotowanie naklejki ::...................
Zatem przygotujmy sobie naklejkę

Jak widzicie nasza naklejka ma rozmiar 62x29mm, oczywiście możecie ustawić sobie dla dowolnego papieru
jaki posiadacie do swojej drukarki istotne są elementy na naklejce .
Nasza prototypowa naklejka będzie posiadać 4 elementy zmienne :
-- Text tytułu
-- Druga linia
-- Trzecia linia
-- Kod paskowy
Są też umieszczone 2 obiekty stałe w tym wypadku 2 linie , ale może być to grafika , ramka itd...
Nasze napisy posiadają ważną wartość pola Nazwa obiektu we właściwościach , które widać po
prawej stronie na obrazku wyżej ..
Dotyczy ono właściwości elementu Text tytułu i jak widać ustawiłem wartość na objTytul , analogicznie
postępujemy z innymi elementami, których zawartość chcemy zmieniać w naszej aplikacji i tak dla naszej
naklejki są to :
-- Text tytułu .... objTytul
-- Druga linia .... objDwiersz
-- Trzecia linia .. objTwiersz
-- Kod paskowy . objBar
i te nazwy obiektów są dla nas ważne ... naklejkę zapisujemy sobie jako np templ62x29 w formacie
Brothera czyli powinniśmy uzyskać plik templ62x29.lbx np na pulpicie bo musimy skopiować ten plik
do folderu naszej aplikacji w C#.
................:: Potrzebne programy ::...................
Teraz gdy mamy już gotową templatkę musimy pobrać i zainstalować SDK dla Brothera,
co też czynimy pod adresem : https://www.brother.co.jp/eng/dev/bpac/ ... index.aspx
i wybieramy jaki nam potrzeba .... ja wybrałem na tą chwile najnowszy 64bitowy dla windows.

i instalujemy ... Tu niema żadnych problemów i każdy sobie poradzi ... , możemy się
też zapoznać z przykładami dla VB, C++ , C# ..
Są one dość skromne i słabe , ale zawsze coś ... ważniejsza jest dokumentacja, w której są dostępne
opisy wszystkich funkcji dostępnych w bibliotekach.
................:: Piszemy program w C# ::...................
Mamy gotową templatkę , mamy SDK czas odpalić Visual Studio i utworzyć nowy projekt ....
Tu niema nic specjalnie tajemniczego więc ... powiem tylko ze to typowy projekt CLR Windows Form
który sobie nazwiemy BrotherNaklejka...

Teraz na spokojnie otwieramy folder projektu i folder z SDK musimy skopiować do projektu 2 pliki

pierwszy jak się domyślacie to nasza templatka naklejki, a drugi to biblioteka dla brothera.

i od tej strony gotowe wracamy do VS bo teraz musimy dodać referencje w projekcie dla Brothera.
To oczywiście też jest jasne dla wszystkich więc dodajemy refki i dopisujemy w kodzie linijkę
która pozwoli nam używać funkcji z biblioteki Interop.bpac w naszej aplikacji ....

Czas dodać klika obiektów do naszego formularza windows ...
Dokładnie będą to cztery textBoxy i Przycisk. Oczywiście mogą to być np comboBoxy z podłączonym
źródłem danych z bazy lub inne jakie potrzebujemy tutaj tak na szybko i jak najprościej ...

o np tak .... żeby było przejrzyście i w sumie nic więcej nie potrzebujemy w tym przypadku gdyż cała
aplikacja jest tylko do poglądowego pokazania jak się zabrać za ten model drukarki. Teraz wszystko co ważne dla nas odbywać się będzie już w kodzie naszego programu. Za tym co najlepsze czas zacząć

Musimy sobie stworzyć kilka zmiennych by wskazać programowi gdzie co mamy :
Jak widzicie w tych stringach przechowuję ścieżkę do naklejki Naklejki/
oraz nazwę naszego pliku z wzorem naklejki którą utworzyliśmy templ62x29.lbx, co jak widzicie jest
bardzo istotne i wskazuje nam od razu dalszą drogę przez co musimy w folderze z programem umieścić
folder w którym znajdzie się nasza naklejka. To też może się przydać gdy zechcemy mieć więcej
naklejek i móc je wybierać w programie ... ale w tej chwili zajmiemy się tylko jedną i to przypisaną
na stałe w programie.

Teraz najważniejszy jest przycisk Drukuj , właśnie on będzie odpowiadał za odczytanie danych z naszych
tekstBoxów i podstawienie właściwych pól do właściwych obiektów na templatce oraz wysłanie tak
spreparowanej naklejki do drukarki ... o ile samo otwarcie templatki jest proste o tyle do podstawienia
tekstów skorzystamy z funkcji dostępnej w bibliotece bpac czyli GetObject() ale w kodzie wszystko
za chwilę stanie się jasne teraz musimy sobie tylko przypomnieć nazwy naszych obiektów na naklejce
bo właśnie one są kluczowe jako parametr dla GetObject() i musimy też stworzyć sobie wirtualny dokument oraz prosto obsłużyć błąd na wypadek kłopotów z wczytaniem templatki )
Tymczasem kod dla przycisku Drukuj wygląda następująco:
I to by było na tyle .... program działa i drukuje naklejki z naszymi danymi ... to Dobre rozwiązanie dla każdego,
kto używa np jednego lub kilku naklejek i potrzebuje szybko edytować dane na utworzonej już wcześniej
naklejce

Tymczasem cały kod wygląda następująco :
Jak widać jest prosty i nie wymaga wiele omawiania , działa sprawnie i szybko, a my się nie przepracowaliśmy pisząc go
