Mario jakiego nie znacie...
https://www.youtube.com/embed/avJHEGFgttE
Pasja programowania...
- SunRiver
- Administrator
- Posty: 345
- Rejestracja: 08 paź 2017, 11:27
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Pasja programowania...
hehehe kawałek roboty w dobrych czasach rozkwitu komputerów
czekamy na więcej .. kol. xbary
emu ... daje rade
czekamy na więcej .. kol. xbary

emu ... daje rade

- xbary
- Użytkownik
- Posty: 54
- Rejestracja: 08 paź 2017, 19:59
Re: Pasja programowania...
No to część 1 prezentacji Mario.
Trochę poględziłem , i mam nadzieje że to co mówiłem było zrozumiałe
https://youtu.be/9s-aT9PlnuM
Trochę poględziłem , i mam nadzieje że to co mówiłem było zrozumiałe

https://youtu.be/9s-aT9PlnuM
- SunRiver
- Administrator
- Posty: 345
- Rejestracja: 08 paź 2017, 11:27
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Pasja programowania...
hehehe... Bary oszalał .. tzreba to głosno powiedzieć 
zapodaj plik d64 lub c64 to tez sie pobawimy

zapodaj plik d64 lub c64 to tez sie pobawimy
- xbary
- Użytkownik
- Posty: 54
- Rejestracja: 08 paź 2017, 19:59
Re: Pasja programowania...
Bary wtedy jeszcze miał 13-14 lat więc
nie oszalał / nie nie
z udostępnieniem poczekajmy bo muszę się skontaktować z bratem jeszcze i obmyśleć strategie jak udostępnić
czy tylko tak na zasadzie linku czy jakiegoś bloga specjalnie pasji programowania odpalić... i tam udostępniać.

z udostępnieniem poczekajmy bo muszę się skontaktować z bratem jeszcze i obmyśleć strategie jak udostępnić

- xbary
- Użytkownik
- Posty: 54
- Rejestracja: 08 paź 2017, 19:59
Re: Pasja programowania...
Kolejną twórczością którą mogę się pochwalić jest gra Boulder Dash na Komputer Amiga.

Gra została sfinalizowana w 1995 roku pisałem ją w Amos Pro Basic z wstawkami a raczej wstawką w assemblerze. Poruszanie elementami w mapie i rysowanie za pomocą blittera elementów gry na ekranie. Reszta jak punkty i obsługą dysku i początkowe plansze są w czystym już AMOS.
Prezentacja kto co i kiedy:

Space Programs
już znane z Mario


Kiedy skończyłem prace nad kodem

Wybieramy grę

Obrazki w tle były generowane w programie do raytracingu - Maxon Cinema 4D
Wiadomo że pomysł na grę nie jest mój, ale chęć zagrania w wierną kopię najbliższą oryginałowi z C64, zmotywowała nas do napisania Boulder Dasha po swojemu
Nie byłem nigdy zwolennikiem przepychu dodatkowych funkcji w tytułach które premierowo były hitem już , po prostu tam niema co poprawiać...

Poczekać trzeba było aż wszystko się po wczytywało i rozpakowało - Gra mieściła się na jednej dyskietce 880kb.
Muzyka na planszach początkowych i startowych jest autorstwa w całości mojego brata, OctaMed zastosowany do tworzenia modułów ...
Natomiast dźwięki podczas gry są ze samplowane z oryginału C64, tutaj raczej za dużo też nie było co zmieniać na coś bardziej cukierkowe, to miał być SID

Niestety gra jest puszczona na emulatorze na mini komputerku
który podczas testowania zrobił się tak gorący że palca utrzymać nie można na nim było - mały radiator i wentylatorek na 5V rozwiązał problemy z przegrzewaniem się. Komputerek na Atom Intel niestety nie poradził sobie z dźwiękami
, ale przy czasie i chęciach odpale emulator na czymś szybszym.
A tu można sobie popatrzeć jak to funkcjonuje , prodczas nagrywania zajęty byłem czymś innym i widać tam tylko demo
https://www.youtube.com/watch?v=wCnkt81uRJk

Gra została sfinalizowana w 1995 roku pisałem ją w Amos Pro Basic z wstawkami a raczej wstawką w assemblerze. Poruszanie elementami w mapie i rysowanie za pomocą blittera elementów gry na ekranie. Reszta jak punkty i obsługą dysku i początkowe plansze są w czystym już AMOS.
Prezentacja kto co i kiedy:

Space Programs



Kiedy skończyłem prace nad kodem

Wybieramy grę

Obrazki w tle były generowane w programie do raytracingu - Maxon Cinema 4D
Wiadomo że pomysł na grę nie jest mój, ale chęć zagrania w wierną kopię najbliższą oryginałowi z C64, zmotywowała nas do napisania Boulder Dasha po swojemu


Poczekać trzeba było aż wszystko się po wczytywało i rozpakowało - Gra mieściła się na jednej dyskietce 880kb.
Muzyka na planszach początkowych i startowych jest autorstwa w całości mojego brata, OctaMed zastosowany do tworzenia modułów ...

Natomiast dźwięki podczas gry są ze samplowane z oryginału C64, tutaj raczej za dużo też nie było co zmieniać na coś bardziej cukierkowe, to miał być SID


Niestety gra jest puszczona na emulatorze na mini komputerku


A tu można sobie popatrzeć jak to funkcjonuje , prodczas nagrywania zajęty byłem czymś innym i widać tam tylko demo

https://www.youtube.com/watch?v=wCnkt81uRJk