Strona 1 z 1

SunM1W-DEVEL uruchomienie

: 11 maja 2019, 21:39
autor: SunRiver
Trochę nie powiem było zachodu by z tej płytki :

Obrazek

na początek powstało takie coś :

Obrazek

tak ... choć na pokładzie jest układ CH340G nie chciał ze mną gadać ... wiec w pierwszej fazie postanowiłem
podłączyć się przez przewidziane w razie "W" Piny ISP czyli RX i TX i sprawdzić czy sam SIPED ze mną chce
rozmawiać .... jak się okazało chce :

Obrazek

zatem pozostała nierówna walka z układem CH340G ... i tu się okazało iż jest mały błąd na płytce ...
W gerberze wcięło ścieżkę zasilającą układ CH340 :(

Obrazek

ale jak widzicie by to naprawić wystarczy połączyć pin 4 z pinem 16 CH340G i już naprawione ...
(ten drugi drutex pod układem to tylko efekt mojej frustracji (uszkodziłem sobie ścieżkę) gdyż układ dalej nie ruszył
a powodem był uszkodzony kwarc... 12MHz , który jest od spodu)

w każdym razie po tym bypasie układ CH340G ruszył ...

Obrazek

HIP HIP HURA można rozmawiać przez USB z naszym układem ...

pomyślałem że na początek coś prostego no nie ... i pobrałem program MaixPy IDE ...

Obrazek

niestety nie dało rady uzyskać połączenia ... bo złe firmware wiec w końcu pobrałem właściwy firmware i K-Flash

Obrazek

bez problemu firmware sie wgrało ....

Obrazek

mamy firmware 3.1 :)

Odpaliłem wiec MaixPy IDE ponownie i conect ...

Obrazek

jest połączył się no to prosty programik by odpalić leda -- widzicie go na ekranie ...
  1.  
  2. from Maix import GPIO
  3.  
  4. fm.register(board_info.LED_R, fm.fpioa.GPIO0)
  5.  
  6. led_r=GPIO(GPIO.GPIO0,GPIO.OUT)
  7. led_r.value(0)
klikamy na zielony ikonek na dole ... w lewym rogu i świeci dioda NIEBIESKA

Obrazek

wiem mało to ambitne ....
zatem jakiś hello world wyślijmy sobie ... bo ten z MaixPy leci na LCD a tego chwilowo nie posiadam
zatem takie coś /:
  1.  
  2. import sys
  3.  
  4. for i in range(0, 2):
  5.     print("hello maixpy")
  6.     print("hello ", end="maixpy\n")
  7.  
  8. print("implementation:", sys.implementation)
  9. print("platform:", sys.platform)
  10. print("path:", sys.path)
  11. print("Python version:", sys.version)
  12.  
  13. print("please input string, end with Enter")
  14. r = sys.stdin.readline()
  15. w_len = sys.stdout.write(r)
  16.  
  17.  
Działą ...

Obrazek


zatem jestem zadowolony , można będzie ćwiczyć dalej byle nie w micropythonie , ale jest GIT ....
a z płytki pomimo małych problemów jestem zadowolony ...

Obrazek

a następna moze być już tylko lepsza :)

i na koniec parę linków dla windows :

Firmware 3.1 : http://dl.sipeed.com/MAIX/MaixPy/releas ... 1_full.bin
K-Flash : https://s3.cn-north-1.amazonaws.com.cn/ ... -Flash.zip
MaixPy IDE : http://dl.cdn.sipeed.com/maixpy-ide-windows-0.2.1.exe

Miłej zabawy :)

Re: SunM1W-DEVEL uruchomienie

: 12 maja 2019, 7:21
autor: l3n1n
Ja czekam na płytkę, LCD też już czeka. Liczę na równie dobrą zabawę.

Re: SunM1W-DEVEL uruchomienie

: 12 maja 2019, 19:39
autor: SunRiver
ja też mam taką nadzieję, może się nawet spodobać takie małe riscove utrapienie :P

Re: SunM1W-DEVEL uruchomienie

: 15 maja 2019, 18:33
autor: SunRiver
powoli idzie na razie testuję co i jak odpalając po kolei
rózne małe bzdurki i sprawdzając i swoją cierpliwość i działanie SunM1W-DEVEL

Wifi na antence z jakiegoś laptopa działa dobrze ...

Obrazek

tak wiec polecam takie antenki ...

Przyszła też pora na połaczenie z ZIGBEE na moich ulubionych modułach CC2530

Obrazek

ta widoczna kamerka czeka na motywację :P
ale wracając do meritum sprawy .... to działą całkiem spoko ...

Obrazek

Podsumowując choć jeszcze nie wszystko jest dla mnie jasne i cześć testów robie w lamerskim Arduino (ale szybko moąna przetestować większość rzeczy wiec dlatego) niektóre w SEGErowskim IDE , wydaje mi sie że całkiem spoko jest ten mały sipedzio i ma potencjał ...

Re: SunM1W-DEVEL uruchomienie

: 19 maja 2019, 16:33
autor: SunRiver
SunM1W-DEVEL ruszył pod ARDUINO ,

Obrazek

W stosunku do proponowanych przez Sipped plików wymagane było kilka zmian i przeróbek
ale .. nie jest źle ...

Obrazek

i tym sposobem powstał wpis płytki SunM1W-DEVEL jak też variant dostosowany pod jej wyprowadzenia
wersja jest nieoficjalna , a nie ogarniam gita wiec nie mam pojęcia jak to tam gdzieś zategować ...
żeby trafiło do oficjalnego wydania ...

Po za tym z tego pewnie skorzysta tylko Xbary :P

W załączniku plik Boards gdzie w ramach testu udostępniłem dla płytki całe 16MB flash
boards.7z
oraz folder variants .. gdzie jest poprawiony i zgodny z naszą płytką plik opisowy pinów
variants.7z
Należy sobie podmienić ręcznie plik Boards i wgrać variants do swojej lokalizacji plików
po zainstalowaniu pakietu MAIXduino ..

Re: SunM1W-DEVEL uruchomienie

: 19 maja 2019, 18:28
autor: xbary
Jak pozwolisz , to :P dołączę variant board do tego mojego czegoś co instaluje ardupino kendrytowe.

Na dołączenie do oficjalnego repo niema (chyba) za bardzo co liczyć ze strony kolegów z sipeeda...