STM32CubeIDE --- kolejny niewypał czy też nie ...

Keil uvision, IAR ...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SunRiver
Administrator
Posty: 678
Rejestracja: 08 paź 2017, 11:27
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

STM32CubeIDE --- kolejny niewypał czy też nie ...

Post autor: SunRiver » 26 kwie 2019, 23:04

Jakoś nikogo specjalnie nie dziwi wysyp środowisk do programowania
szczególnie firma STM ostatnio coś chyba niezdecydowana bo co i rusz coś nowego wyrzuca

Tym razem po ac6 co był jaki był , CubeMX i zakupie TrueStudio, które notabene jest niemal idealne
wyszło coś co się zwie STM32CubeIDE

Obrazek


... podszedłem sceptycznie , po ac6 czego się spodziewać kolejny Eclipse z końpilatorem tylko ten dopisek CUBE .... pewnie wreszcie udało się jakoś pogodzić generator kodu z Eclipsem..

Osobiście nie przepadam za tym wynalazkiem, zresztą wiele razy pisałem że jakoś irytują mnie
wynalazki w stylu --- kliknij tu kliknij tam, a się kod napisze sam ....

No ale się przemogłem i z ciekawości pobrałem TUTAJ

bo reklamują to coś jako połączenie TrueSTUDIO i CubeMX

Obrazek

i niby All in One ... że to takie wszystkomające ... A jak wiecie TS ma problem z używaniem HAL bezpośrednio , a generowanie kodu HAL na CUBE i importowanie do TS to jakaś porażka ....

Zainstalowałem więc z ciekawości, instalacja trwała trochę dłużej niż pobieranie ... ale w końcu udało się ów cudo uruchomić ....

Obrazek

na początek pomyślałem że zobaczę na czymś banalnym ... jak blink czy coś czy działa
Tak sprawnie jak TS i czy ma tak dobry DEBUGER jak w TS ....

Jako zestaw testowy wybrałem znaną i nie koniecznie lubianą płytkę
SunEVB

Obrazek

z modułem SUN-1xxR ...

Obrazek

oraz oczywiście dedykowany programator ST-Link v2....

---> No to jazda klikamy Start New STM32 Project

i odpala nam się Target Selector ... (znany nam dobrze i w sumie przydatny ....)

Obrazek

tu wybieramy jedynie słuszny mikrokontroler dla naszego testowego zestawu .... STM32F103RBT6 ...

Obrazek

i po kliknięciu na next .... wybieramy nazwę projektu --- np: Blink_Test
co ciekawe możemy zdecydować czy będziemy pisać w C czy w C++ . i takie tam jak zwykle opcje ..

Obrazek

Teraz np możemy dać Finish lub pokopać głębiej w opcjach , ja się nieco śpieszę wiec klikam teraz Finish ....

Trochę trwa to coś co nazywamy przygotowaniem projektu , ale to sprawka CubeMX ...

Obrazek

Nio i mamy za swoje ... odpaliło się ... projekt jest ....
Jak co działa wiecie wiec lecimy dalej ... szybkie ustawienie zegarów , peryferii ...

Każdy wie jak se blinka machnąć ... i klikamy robala ...
kompilacja trwa dosłownie chwilkę .. choć akurat u mnie widzicie 26 sek , ale to dlatego ze mam
w tle sporo zamulaczy odpalonych ... :)

Obrazek


na płytce diody mrygają a debugier działa ...
Tak samo jak w TS ... zresztą używa Attolicowego Servera GDB dla ST-linki
choć widok nie jest tak pro jak w TS ... i wymaga konfiguracji ... bo jest tam śmieciowo
i nie komfortowo ...


Ale ... jest niepokojący wpis w naszym pliku main.c po wygenerowaniu go przez Cube...
dotyczący praw AUTORSKICH ... przez co można wnioskować że wszystko co wymyślimy należy
do STM .... dlatego też ... będę jak już używał pustego projektu ew ... tworzył własny main.c

  1.  
  2. /* USER CODE BEGIN Header */
  3. /**
  4.   ******************************************************************************
  5.   * @file           : main.c
  6.   * @brief          : Main program body
  7.   ******************************************************************************
  8.   * @attention
  9.   *
  10.   * <h2><center>&copy; Copyright (c) 2019 STMicroelectronics.
  11.   * All rights reserved.</center></h2>
  12.   *
  13.   * This software component is licensed by ST under BSD 3-Clause license,
  14.   * the "License"; You may not use this file except in compliance with the
  15.   * License. You may obtain a copy of the License at:
  16.   *                        opensource.org/licenses/BSD-3-Clause
  17.   *
  18.   ******************************************************************************
  19.   */
  20. /* USER CODE END Header */
  21.  
  22.  
  23.  

chyba że źle rozumiem , ale jak rozmawialiśmy na czacie z kolegą Elvisem , w sumie
nie wiadomo czy nasz kod jest nasz czy STM .. bo używamy pliku zresztą pustego
który wygenerowało cubeMX ....

hmm...

Poza tym małym niesmakiem ... uważam to połączenie za dość wygodne środowisko
choć oparte na Eclipse ... plusem jest też fakt, że STM wypuściła je pod :

-- windows
-- linux w pakietach rpm i deb
-- ios

wiec nikt nie czuje się pewnie rozczarowany .... i gdyby jeszcze licencja była jasna

Ale nie jest źle ... zwłaszcza po tym niewypale jakim było ac6 ....
.... z każdym bitem serca ....
💫SunDUINO
💦GitHUB
💦Google Drive
💦Sotton

ODPOWIEDZ