Zabawa na rozluźnienie nerwów :P

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SunRiver
Administrator
Posty: 784
Rejestracja: 08 paź 2017, 11:27
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Zabawa na rozluźnienie nerwów :P

Post autor: SunRiver » 02 gru 2019, 21:26

Wiecie chciałbym was jakoś nie wiem zmotywować czy coś do pisania na forum
ale w takiej formie zabawy jednakowoż takiej zmyślnej ....
Wiecie z innego forum pamiętacie zabawy w blinkanie ..??

na pewno ...

Zatem tu chciałbym was zaangażować w podobną zabawę tyle, że blinkać będziemy w zdecydowanie odmienny sposób
i zorganizowany na 32 bitach :P

Zatem zasady :

-- program piszemy na STM32F103RB dlatego,, ze albo macie SunEVB , albo NUCLEO albo co tam
zresztą to bardzo popularny i stary i oklepany procuś ...
-- język ... tu macie pełną swobodę ... mbed, hal, c++, c , rejestry , spl , arduino i co tam chcecie
-- sposób pisania no w sumie macie co chcecie do dyspozycji przerwania , timery , delaye itd ...

Czyli jak widzicie nie za wiele .... i w sumie dowolność ale ... to nie wszystko blinkanie ma się odbywać w uporządkowany sposób
który wam zaraz nakreślę , żeby nie było za łatwo :P

A więc jedziemy ...

Do dyspozycji mamy 8 ledów .... czyli prawie nic ale tak bedzie zabawniej :P
1. LEDY są podpięte do pinów 0,1,3,4,5,6,7,8 portu B
2. są dobrane w pary :) 0 i 1, 3 i 8 , 4 i 5 oraz 6 i 7
3. Wszystkie są aktywowane stanem niskim :)

--- ale se wymyślił toż to bajecznie proste prawda :P

Dodatkowo żeby wam namieszać jest pięć pinów , które mają być wejściem gdzie tu uwaga :
GPIOA0 - jest aktywowane stanem HI , zaś A1,2,3,4 stanem niskim :P -- też banał każdy wie jak włączyć odpowiedni tryb pinów
ale ... piny te są ściśle powiązane z tym co się dzieje z ledami ....

Więc o co chodzi ??

to proste ... gdy na pinie A0 pojawi się 1 , zapalają się po kolei ledy parzyste czyli B0, 4, 6 8 po czym zostają zapalone , (no logiczne że jak na A0 bedzie LOW to wszystko będzie wyłączone :) , np :

--- wciskamy przycisk na A2 gaśnie 4, zapala się 5 , a jak puścimy zaś zmiana gaśnie 5 zapala się 4 -- czyli jak widać też nic trudnego i tak zachowuje się każda para ale tylko gdy jest A0 aktywne ... :)

żeby nie było za łatwo , dodamy uart , np sterowanie z BT gdzie wysłanie np znaku A czy P1 czy jak wam się podoba
stanie się to samo jak wciśnięcie przycisku opisane wyżej , ale ustąpi po wysłaniu odwołania , lub .. zgaśnie po PA0 = 0

to w sumie tyle ..... powinno wam dać do myślenia , i wymusić ruszenie szarymi komórkami , bo mamy tu wszystko przyciski , diody , komunikację
jedno powiązane z drugim :P i wszystkiego po trochu , jak wiecie blinkać można na 10000000000 sposobów
a w tej paskudnej chwili rozleniwienie , przyda się nam nieco odmiennego myślenia :P

mam nadzieję ze w tej zabawie weźmiecie udział i spłodzicie coś ciekawego , nie nie jest to konkurs chyba że o marchewkę
liczy się tylko podejście do tematu i sposób im ciekawszy tym fajniejszy , a z prezentowanych kodów każdy z nas wyciągnie wnioski
i się czego naumie , bo niema jedynie słusznej drogi , a tyle rozwiązań ilu programistów :P

Oczywiście zdaję sobie sprawę że równie dobrze olejecie pomysł zabawy i nikt nawet nie ruszy klawiatury ...
zwalając na karb braku czasu , zmęczenie , miesiączkę , czy cokolwiek innego ... co oczywiście zrozumiem , ale bedzie też dla mnie znaczyło
że nie nadaję się do prowadzenia forum , bo nie umiem porwać nikogo z duchem zabawy :)

dlatego ten temat ląduje w Na Luzie , bo jest z czapy i bez sensu , ale choć tyle się pojawi na forum wpisów ...:)
.... z każdym bitem serca ....
💫SunDUINO
💦GitHUB
💦Google Drive
💦Sotton

ODPOWIEDZ